Äntligen är resan påbörjad!

God förmiddag!
Jag har bestämt mig för att dra igång bloggen på allvar igen!
Så mycket har hänt sedan min bok släpptes i maj månad…

Det har varit som att vrida på en vattenkran från iskallt till hot!
Jag har berättat för alla som varit intresserade att läsa om mina rätt men framför allt fel i livet.
Jag har berättat sanningen om de värsta skelett jag haft i garderoben och det har krävt en enorm förlåtelse från mig själv först och främst!
Det underbara är att det också lett till förlåtelse från många i min omgivning, folk jag känner men även från människor jag aldrig träffat.
Att ta ansvar för sina handlingar är oerhört kraftfullt!
Att skylla på andra är enligt mig inte att ta ansvar, inte fullt ut.

Känslan efteråt har varit magisk!
Jag har blottat mig totalt.
Och jag står för allt!
Mycket är jag inte stolt över och jag har full förståelse för att det finns folk som tycker jag varit dum i huvudet.
Jag kan bara hålla med dem…

Men jag har lärt mig min läxa och mina insikter kommer göra mitt liv väldigt värt att leva framöver.
Äntligen vet jag vem jag är!
Förut var mitt mående väldigt associerat med hur mitt fotbollsspelande gick, jag var liksom mitt spel.
Idag är jag mig själv!

Jag kommer skriva massor om det jag lärt mig av mitt förflutna.
Fotboll, livet, vara pappa och sånt som jag känner för att skriva om.

En sak kan jag lova er!
Jag kommer vara brutalt ärlig!

Hoppas ni vill följa med mig i min resa tillbaka!
Jag har bara börjat och hösten innehåller mycket intressanta saker…

Nu blir det sen frukost, barnen har precis vaknat:-)

Vi hörs snart och tack för att du tar dig tid att läsa och vara med mig.

Kram for now

20120804-103746.jpg

20120804-103831.jpg

20120804-103937.jpg

6 thoughts on “Äntligen är resan påbörjad!

  1. Det ska bli mycket intressant, jag blev väldigt berörd av din bok. Men livet går framåt inte bakåt. Vad kul det ska bli.

  2. Hej Magnus…
    Har lige läst din bog, og må sige at den berörte mig dybt.Gläder mig til at fölge din blogg! Önsker dig og dine börn alt godt!
    Kram

  3. Jag ska genast gå och köpa din bok Magnus.Jag har alltid varit en stor beundrare av dig och ser fram emot en bra lässtund.Önskar dig stort lycka till i livet det är du värd Magnus.Visste inte att du bloggade så nu blev jag glad.Kram från Skåneland.

Kommentera

