Djupare delen och nästa vecka!

God kväll!

Jag har en behaglig OS kväll med killarna…
Vi inväntar Mr Bolt och finalen i 100 meter med stor spänning!
Var ingen rolig dag för vårt kära AIK idag, förlust mot Kalmar på hemmaplan.

I övrigt har jag rensat vidare i huset och killarna varit ute och lekt med kompisar.
Det är så härligt att få vara med dem så här lång tid i sträck!
Stavas ” harmoni ”

Jag lovade tidigare att berätta om veckan som kommer…
Jag tänkte bjuda in er i mina innersta tankar jag hade innan jag skrev boken…

När jag kände mig stark nog att börja skriva min bok så var det självklart massa saker jag funderade över.
En stor sak var om jag verkligen skulle berätta allt?
Vågar jag verkligen det?
Vad kommer folk att säga?
Hur kommer det gå med barnen?
Jag övervägde länge med mig själv och svaret jag kom fram till var att jag måste tömma min ryggsäck till 100 procent!
Inte 95 utan 100!
Annars skulle det ligga kvar något och skava och det var inte ett alternativ.

Jag började förbereda Lancelot lång tid innan det var dags för boken att släppas.
Han vet precis allt som står i boken, allt jag gjort, positivt som negativt.
Jag förklarade tidigt att han inte kunnat göra någonting för att pappa skulle må bättre under den tiden jag mådde dåligt.
Det var viktigt för mig då jag vet att barn lätt kan lägga skuld på sig själva.
Ju längre vi kom i våra diskussioner så började jag även förbereda honom på tänkbara scenarion som skulle kunna inträffa.
Tex, om någon sa något dumt om mig.
Hur han skulle svara, agera och ställa en ödmjuk motfråga…
Så att det kändes bra för honom.
Nu till det magiska i detta:
Ingen! Ingen människa, barn som vuxen har sagt ett ont ord till Lancelot efter den 11 maj!
Kan ni tänka er min glädje i magen över det?!
Helt otroligt!

Tristan är lite liten fortfarande för att ges detaljer han ändå inte skulle förstå.
En dag när vi åkte bil så sa jag något om ett misstag jag gjort till Lance.
Tristan:
– Pappa, har du gjort ett misstag?
– Missade du en boll?
Han kommer så klart få veta längre fram när tiden är mogen.

En annan fråga jag ställt mig som jag själv inte kunnat besvara innan är hur jag skulle bli bemött av folk?
Det har varit överväldigande!

Och då kommer vi in på nästa vecka;
Jag ska på tisdag åka ned till Göteborg för att prata fotboll inför massa företagare om matchen mellan Barcelona – Man Utd.
Folk vill höra och se mig igen!
Det är så jäkla underbart ska ni veta!
Min telefon har helt plötsligt börja ringa igen, fotbollsklubbar och förbund har hört av sig och vill ta del av mina erfarenheter inom sporten men också livet.
Jag vågade inte hoppas på den här reaktionen, men jag vågade berätta sanningen!
Den är mer kraftfull än jag kunnat ana..
Att ha tagit ansvar för alla handlingar jag begått, positiva som negativa är det bästa jag gjort!
Övrigt i veckan så ska jag träna på min föreläsning jag precis tagit fram.
5 möten gällande min framtid och så börjar Lance fotboll igen.
Det jag försöker tänka så mycket som möjligt när jag får förslag på saker är: ”om jag gör det här, leder det till något bra längre fram?”
Är det ditåt jag vill och ska?
Absolut nödvändigt för mig då det är lätt att bli smickrad av att folk vill jobba med mig.
Att bolla med folk i min närhet är också ett nyare steg för mig då jag tidigare trodde jag hade svaren på allt.

Förlåt om inlägget blev ett maraton, men det är viktigt för mig att ni får hela mig.
Inte bara några ytliga inlägg utan den riktiga Magnus!

Så tack för din tid och ha en underbar kväll!
Sov gott

Kram

20120805-222420.jpg

20120805-222446.jpg

20120805-222530.jpg

10 thoughts on “Djupare delen och nästa vecka!

  1. Hellre maratoninlägg, än inga inlägg alls! Dessutom otroligt intressant att följa ditt fortsatta liv, nu då jag har läst boken och kan ta del av bloggen som en slags fortsättning, nystart och avstamp där boken slutade.

    Lycka till på dina fem möten som stundar, hoppas att något / några av dem leder till något gott i framtiden. Skulle vara intressant att ta del av en framtida föreläsning, hoppas att det blir någon sådan för allmänheten i trakterna här omkring… alltså inte bara för företag, föreningar och liknande.

    Nej, nu är det jag som kör maraton! Tack & förlåt! 🙂

    • Haha!
      Som sagt: hellre Maraton än inget alls:)
      Jag vet inte om jag vågar ge mig ut på en allmän föreläsningsturne’.
      Vi får se vad som händer…
      Tänk om ingen kommer?:)
      Sov gott!

  2. Hej Magnus!
    Lyssnade på din bok för ett par veckor sen, och jag beundrar ditt mod att berätta allt! Det är så starkt att våga öppna sig, och blottlägga sig själv som du gjorde i boken.
    Du gav mig många nya insikter och efter att ha lyssnat på dig kände jag att inget är omöjligt, jag fick en enorm styrka och tillit till mig själv.
    Så härlig blogg du har! Ser fram emot att fortsätta följa dig här!

  3. Läste din bok när vi var i Turkiet för några veckor sen! Kunde inte slita mig ifrån den…Jag som inte gillar fotboll hehe..Men boken var jätte bra och det var kul att du berättade från din barndom till nu. Lättare att förstå allt då. Måste säga att jag blev arg på dig ibland när jag läste 😛
    Men beundrade dig samtidigt ..Boken berörde mig mycket och jag fällde några tårar i slutet..
    Sen har man ju lärt sig vad pressen är för skit stövlar kommer aldrig tro på något dom skriv någonsin.. Du är värd all heder Magnus och du verkar vara en härlig kille och pappa.
    Tycker du kämpat på bra 🙂 Nu har jag skickat över boken till mannen som älskar fotboll 🙂
    kram jeanette

Kommentera

