Sortera och rensa

Buon giorno!
Ligger och kollar os med lilla Tristan mellan rensande av grejor här i huset.
Det är galet vad mycket grejor man lyckas samla på sig!
Och vad mycket minnen som spelas upp när jag är i garaget..
Så det är ju faktiskt en riktigt känslosam resa man gör under flytt:-)
Igår var jag bjuden hem till en god vän här i Sigtuna, det var första gången på väldigt länge jag skulle ha barnvakt…
Kändes konstigt i kroppen.
Var som någon oroskänsla smög sig på mig…
Som sagt, det händer mycket med mig för stunden och jag fick lite ångest för att lämna barnen.
Det slutade dock så mysigt som man kan tänka sig:)
Båda mina älsklingar ville vara med pappa så dem kom till mig och så promenerade vi hem och gosade istället.
Jag ser inte alls det som att jag inte fick vuxentid eller dylikt.
Tvärtom!
Jag har barnen fram till den 20 augusti och då vill jag att dem ska känna att dem varit med pappa så mycket som möjligt.
Jag kan hitta på andra saker de veckorna jag inte har dem.
Kärlek!:)

Lance har stuckit till en kompis och nu är det dags att kämpa vidare med kartongerna…
Tristan gör sitt bästa för att hjälpa pappa, han testar alla leksaker jag hittar och bestämmer om de ska kastas eller sparas.
Inget har kastats hittills:)

Vet ni?
Jag älskar livet!
Och jag älskar det faktum att jag är i livet…
Jag får fortfarande tårar i ögonen när jag tänker på hur fel det kunnat gå för några år sedan.
Speciellt när jag tittar på mina killar när dem sover, så små, så beroende av sina föräldrar.
Dem var mitt stöd utan att veta om det när jag hade det tufft.
Det ger mig en enorm kraft att se hur nära vi är varandra och att jag alltid kommer göra mitt yttersta för att vara den bästa pappan i världen!
Ibland när livet är tufft så tror jag vi behöver ändra fokus för en stund, titta åt ett annat håll…
Åt det hållet som kan fylla oss med positiva känslor och ge oss kraft för att deala med skiten på andra sidan…
För mig och säkert många av er så är barnen en väldig kraftkälla.
Bara att tänka tanken: ”det är mina alldeles egna barn ”
Häftigt!

Då kör vi på nu!
Hoppas ni mår bra och har en supersöndag!
Ikväll ska jag berätta om nästa veckas program för mig och killarna.
Jag får kvitton på att jag är på väg tillbaka!
Mer om det senare:)

Stor kram

20120805-115857.jpg

20120805-115924.jpg

20120805-115935.jpg

14 thoughts on “Sortera och rensa

  1. Lyssnade på ljudversionen av din bok, alltid tyckt du varit en grym spelare och en varm och passionerad människa hoppas du är påväg tillbaka på alla de vis,din historia öppnar upp ögonen att vem som helst kan hamna snett du är en inspiration… hoppas också du dyker upp i fotbollsammanhang igen på något sätt i framtid ha de fint 🙂

    • Hej!
      Tack så mycket!
      Det värmer att läsa det du skriver.
      Ja, jag kämpar på och faktum är att fotbollsvärlden delvis också förlåtit mig.
      Jag kommer att göra något inom fotboll, men det blir lite längre fram i tiden.
      Ha en härlig dag och tack igen!
      / Magnus

  2. Häärligt Magnus att du äntligen är back in business.Du har verkligen två fina killar var rädd om dom. Du verkar vara en kanonpappa.Jag befinner mig i Grekland på 2 v. semester.Snart är det dax och bege sig hemåt igen till vardagen,skönt det också.Ha en fin dag med killarna.Kram härifrån.Ps.Gillar att jag hittade din blogg;)

  3. Mycket bra skrivet, Magnus.

    Jag kallar det för ”reflektion” i livet. Empati, solidaritet o humanism 3 ledord som jag försöker anamma hos mina barn (3st).
    Livet är inte lätt men som du skriver så blir saker o ting lättare!

    Från en ensamstående pappa (AIKare) som bor i Umeå fd 08.

    //Ha de gott:)

  4. Jag är så glad att du kan känna att det har vänt och att livet kommit tillbaka. Du har fantastiska killar som jag även läser om på Maggans blogg och det är underbart för killarna att få vara med dig och att ni tillsammans kan skapa en bra fortsättning tillsammans. Har inte kommit iväg och köpt din bok än men ska absolut göra det. Gick igenom bröstcancer för 9år sedan och vet hur det känns efteråt när man tagit sig igenom det och är tacksam för livet! Kram

    • Hej Helene!
      Ja tack, dem är underbara killarna:)
      Vad underbart för dig att du tagit dig igenom cancern!
      Grattis!
      Blir glad av att läsa om folk som dig som fightats och vunnit!
      Ha en fortsatt bra dag.
      / Magnus

  5. Härligt att de där svarta rubrikerna och den där onda spiralen man läste om för några år sedan förhoppningsvis har nått sitt slut i och med den bra bok som du skrev och jag nyligen har läst. Man ska inte tro allt som skrivs i media o.dyl. men ingen rök utan eld. Den ena svarta rubriken efter den andra. Sedan din bok, där du gav din syn på saken och slutligen kom till insikt och satte stopp för det destruktiva.

    Det är aldrig för sent, heter det. Detta är ett bevis på det. Kämpa Magnus, lycka till framöver och hoppas att du gör comeback inom fotbollen (vid sidan av, som tränare, kommentator eller liknande). Där har du mycket att lära ut! Precis som föreläsande. Gött med bloggen också, nu kan man följa dig inte bara på Twitter utan även här.

    Trevlig helg till dig och grabbarna!

    • Hej!
      Tack så mycket!
      Nu är det färdigt med de svarta rubrikerna.
      Därmed inte sagt att jag tror jag är felfri.
      Jag har mycket att lära och förbättra men det känns som att jag är på rätt väg.
      Ha en härlig dag!
      /Magnus

Kommentera

