Låt ingen j*kel sätta sig på dig!

Så!
Då har vi ätit…
Lasagne blev det.
Nu blir det OS och en lugn kväll!
Ladda batterierna för en ny ”rensardag” i huset imorgon.
På söndag lämnar vi huset.
Ska bli så otroligt skönt med en nystart.
Kommer bo hos en kompis första två veckorna och sen får jag se.
Har några alternativ…
Hade jag haft råd skulle jag köpt något, men det får bli längre fram.
Jag hade kunnat gräma mig som f*n över att jag sabbat min ekonomi så mycket, men som jag sagt tidigare:
Jag skapade min historia, nu får jag skapa framtiden.
Insikterna och lärdomen ska få leda mig rätt!

Undrar om Bolt vinner ikväll?

Jag skulle bara vilja säga en liten sak:
”Låt ingen j*kel sätta sig på dig!”
Varför accepterar vi så ofta att folk kör över och med oss?
För att vi vill att alla ska älska och tycka om oss?
Konflikträdda?
En sak jag har bestämt mig för är att aldrig göra våld på mig själv igen!
Med det kommer att ingen annan ska få göra det heller!
Varför tar jag upp det här?
Jo, för att jag ser så många i min absoluta närhet bli så ledsna av vad andra människor gör och säger!
Det är alltid enklare att stå utanför och tycka å tänka.
Svårare att vara i det!
Jag tar upp det för att kanske väcka någon av er att tänka:
”jag är en bra och fin människa som ingen ska få trycka ner”
Vi har ett liv!
Och det är vårt egna…
Låt ingen annan diktera hur ni ska må eller vara!

Jag kanske blev lite svajig där?:-)

Men en sak jag bestämde när jag öppnade upp bloggen var att jag ska skriva det jag känner.
Och att vara så ärlig och naken jag vill.
Här blir det inget bullshit!
Här kör vi raka rör:)
Jag kommer inte radera eller strunta i att publicera eventuella negativa kommentarer till mig, varför?
Då är det bara på låtsas.
Vi är människor, vi gör rätt och fel.
I allra högsta grad jag…

Nu avslutar jag innan era ögon går i kors:)

Snart kommer min blogg och webbsida vara riktigt fin:)
Proffsen har börjat skissa…
Inte jag alltså:)

Kram

20120809-203323.jpg

20120809-203351.jpg

20120809-203411.jpg

20120809-203435.jpg

27 thoughts on “Låt ingen j*kel sätta sig på dig!

  1. All styrka till dig. Jag har själv klarat mig från nedre botten till den jag är idag:) Om jag klarade det så lovar jag att du gör det med med din inställning 🙂 Många kramar

  2. Hej Magnus!
    Väldigt kloka ord du skriver… Så sant!
    Lycka till med rensningen av huset och livet! Du har viljan till ett bra och hälsosamt liv…

  3. Så rätt du har.Du jag fick en tankeställare.Man tror inte man duger som man är.Jag har bantat i hela mitt jäkla liv så länge jag kan minnas.Ändå känns det inte som man blir nöjd;( Du skriver så bra och det känns så äkta det du skriver.Glad att jag hittade in här .Tror jag kan få mycket inspiration här.Jag kan förstå din ångest över vad du sabbat ang. ekonomin,men som sagt det kan bara bli bättre nu.Tror stenhårt på dig.Ha en härlig kväll,snart helg;)

  4. DU är bara för underbar!!
    Du så otroligt ärlig och rak, finner inga ord. Du är en ängel från ovan.
    (Inte för att bara en viktigpetter, men lär dig skillnaden mellan dem och dom.)
    Peace and love my friend!

    ps. LÅT ingen sätta sig på dig, förutom i sängen ha ha ha! ds

    • Tack snälla:)
      Ja, jag vågar vara helt ärlig och rak numera.
      Alla lögner och vad dem kostade lärde mig det…

      Du får gärna lära mig skillnaden på dem och de:)
      Jag har frågat massor av folk och inte lyckats snappa upp när använda rätt:-)

      Den enda som sitter på mig i sängen numera är John Blund! Hahaha:-)

  5. Det är nog bäst så.. jag tyckte det var extremt roligt ha ha hö
    Men det är inte många som förstår min torra humor.
    Sov på saken .

  6. jag tror på dig och att du kommer tbx starkare än någonsin.
    Känner igen mig i mycket som du skriver.
    Har också gjort en resa i livet precis som du, har plockat ihop de flesta av bitarna och har det värsta bakom mig nu.
    Jag kämpar på, ger inte upp och framtiden ser ljus ut. Allt kommer att gå bra, både för dig och för mig… Därför att viljan finns där och därför att vi har lärt oss de viktiga i livet.
    Lycka till med allt och må bäst!

  7. Kul att du gillar den.. Carl Magnus .. du heter väl så?

    nä nu ska jag sluta jäklas med dig :))

    Vi avslutar denna konversation med mitt typiska, guuuud så roligt!

  8. Magnus!
    Nu har jag läst din bok. Min första och spontana reaktion när jag slagit ihop den var, jag vill ge honom en kram. Vilken jävla resa! Men främst för ditt mod. Att så öppet och naket lämna ut alla detaljer om ditt liv på ett rakt och ärligt sätt.. Svårt att sätta ord på känslan jag haft medan jag läst. Berörd är nog det bästa sättet att beskriva det.

    Så. En stor varm kram skickar jag så här i cyberrymden till dig!

  9. Man använder De när när pronomet står för subjektsform och dem när pronomet står för objektsform… as easy as that!

Kommentera

