Morning

God morgon!

05:00 ringde den där telefonen!
Och jag gick upp!
Brukar alltid köra ”snooze” en kvart, men inte idag:)
Snooze tänkte jag köra om två år igen…
Tills dess får han vila:)

Ni som följt mig de senaste dagarna vet att det är sista dagen i huset och att jag älskar det faktumet!
Ni som inte följt mig vet det nu;)

Jag är verkligen inne på finliret…
Det jag är helt säker på är att jag vid något tillfälle idag kommer upptäcka att jag glömt något!:-)
Någon låda eller skåp som står där och hånler åt att jag inte tömt ur det på grejor:)
Då kommer jag skratta tillbaka:)

Peter kommer hit vid nio och då blir det åka av!
Han är en fin vän som hjälper till och det roligaste är att han säger att han är bra på planera.
-Peter, vi måste planera hur vi gör nu.
-Det är lugnt, jag är bra på att planera.
Och så slutar det med att vi sitter på varsin stol i garaget och inte har kommit längre än till hur Zlatans första match var:-)
Hahaha! Idag har vi inte råd med den lyxen!

Ser ut som jag kört nedcabbat inatt:)

Vi ses om ett tag!
Nu måste jag kämpa på lite!

Ha en underbar dag idag!
Le och se vad ni får tillbaka…

Kram

20120813-072623.jpg

20120813-072711.jpg

20120813-072750.jpg

30 thoughts on “Morning

  1. God morgon!
    Lycka till med sista rycket! 🙂

    Personligen vandrar jag tillbaka till jobbet efter semestern..hade varit skönt med mer ledighet men det ska även bli grymt skönt med rutiner igen!

    Ha en fantastisk dag!

    Hej på rä!

  2. Haha så kommentera jag snoozen och så gör du inte det. ;P

    Härligt med en vän som Peter. 🙂
    Sköt om er och hoppas solen skiner mer på er än här.
    Kram

  3. Näää no television å det känns faktiskt smukt :). (Får dock konstiga blickar när d kommer på tal ;).) Iofs, trodde aldrig jag skulle fixa .. Men har snabbt fyllt tiden m annat, bla; köpte ett gå/spring-band å började lyssna på dokumentärer i lurarna .. Haha festligt eller hur!? Tack tant har sovit gott / nu ta mig an dag…

    Lycka till idag, kommer gå galant!

  4. Åh snooze e min bästa vän på morgonen – tyvärr:( Det bästa är att gå upp direkt men hur skönt är det inte att ligga kvar lite till;)

    Har bestämt mig för att le åt 5 st för mig okända människor idag och se vad jag får tillbaka:)

    Ha en bra dag o lycka till!

    Kram

  5. God morgon!
    Detta är ju ett steg på din vandring för att du ska må bra,för att din familj ska må bra också. Mår inte du bra så mår inte din familj bra.
    Jag tror på dig och ditt val på din vandring för en bättre framtid för dig och din familj!
    Du har kommit till den vägkorsning i livet som tillåter dig att välja vilken väg som är rätt och jag tror att du valde rätt väg,sånt känner man i magen och i sinnet.
    Lycka till på din väg och må du välja rätt väg i framtiden med!
    Kram

  6. Du ser lika trött ut som jag känner mig.. Tack gode gud för smink. 😉
    Jag hade behövt nån som hjälper mig att planera och kasta massa skit. Hade behövt göra ”en Magnus” alltså.. förrådet ser ut som om en bomb briserat där inne. 😛

    Min enda lediga dag idag (jobbar hårt som tågvärd) och vad ska jag göra då? Fixa naglarna och luncha med en väninna. Gaaah, blir tokig på mig själv! 😦

  7. Det man brukar glömma är alla de där sakerna som ramlat ur lådor och hamnat bakom skåp/garderober….
    Gamla leksaker som man inte vet vad man ska göra med kan man höra om tex BVC eller tandläkare vill ha till väntrummen för barnen 🙂
    Hoppas du hittar lgh, tråkigt att det inte fanns någon som ville byta sin lgh i stan till hyra/köpa huset men tids nog ordnar det sig. Allt ordnar sig alltid till slut även om det ibland tar lite längre tid.

    Såg när din bok kom ut att du fick en del ”skit” av en del som ansåg att det var synd om pojkarna att alla skulle få läsa om misstagen du gjort. Men jag tror att det är bra att andra barn får veta det, alla familjer är inte som Familjen Ingalls (Lilla Huset på prärien)…finns nog ytterst få som är så. Det finns så många barn som lever med en förälder som missbrukar (allt från droger till spel) och som skäms över det. Det är vanligare än man kan tro och det är viktigt att barnen ser att det finns fler som dem, att de inte är ensamma. Nä nog skrivit om det, jag blir så ledsen när jag tänker på alla de barn som aldrig vågar ta hem en kompis, som bävar inför helger osv…
    Tur att dina pojkar har fått tillbaka sin pappa igen 🙂

    Hoppas flytten går bra och att allt hittar till nya adressen!

    • Hej!

      Jasså, jag fick skit för det?
      så kan det vara…

      Jag valde mellan att barnen skulle få veta och ha en pappa eller att dem inte skulle ha någon…
      Det var det valet jag stod inför.
      Och jag kan säga att det fallit så väl ut att jag gråter när jag tänker på det!
      Ingen har sagt något negativt till dem och Lance som är den som är äldst och förstår är så glad för att pappa är som 25 ( hans ord )

      Att folk tycker respekterar jag.
      Men dem har inte gått i mina mockasiner:-)

      • Ja det fanns en del som snacka skit, jag läste det på en annan blogg… 😉 Men det är ju så här i livet, en del anser ju att de vet allt bäst och alla vi andra som inte följer deras mall på hur man ska leva, kritiseras. Men det spelar ingen roll vad andra säger eller tycker, det är vad man själv och sina närmaste tycker och känner som är viktigast. Jag brukar alltid säga att möter man en person som är arg/sur/irriterad så ska man inte ta åt sig för vem vet vad den personen varit med om innan? Kanske personen just den morgonen blivit av med jobbet/skilsmässa etc.
        Barn är inte dumma, de förstår mer än vi tror 🙂

      • Där håller jag med dig till hundra procent!
        Vi ska aldrig bli sura för att ngn annan är det.
        Vi vet inte vad som ligger bakom!
        Kul att läsa! Det var som mina ord.
        Fuskis!:-)

        Att folk pratar om andra i det här fallet mig är något jag är väldigt väldigt väldigt väldigt van vid.
        Och det får dem göra…:-)
        Jag måste vara intressant då?:)

        Kram

  8. Hej! Du tog i ett inlägg tidigare upp del.1 om barn och föräldrar inom idrotten? Du hade riktigt sköna åsikter angående detta. Jag tycker oxå att föräldrar till knatte o ungdomsidrott INTE ska pressa sina barn. MEN sen finns det många tränare (oftast idiella ) som inte borde vara det. Föreningarna skriker efter barn o ungdomar, men när dessa kommer upp i 9-10 års åldern börjer de granskas. De toppar ett lag och resten (som då inte platsar) får gå till en annan förening eller sluta med sin idrott. Detta är väl ändå något som måste lyftas fram? Barn o ungdomar utvecklas olika, en del senare en andra o det är tufft att gallras bort när de fortfarande är barn. Fortsätt gärna med del 2 när du kommit i ro.
    Önskar dig en härlig dag och hoppas att flytten avlöpte väl! Kramiz
    Har själv varit tränare, dock inte i fotboll. Satt därför med i styrelsen i den föreningen.

  9. Lycka till med det sista packandet! Kommer kännas som en befrielse när du låser dörren för sista gången. Minns när jag flyttade från Sthlm och gick ut ur den lägenhet jag hade bott i under sex år men som aldrig hade kännts som hemma och låste dörren för sista gången, det var en underbar känsla. Jag steg rakt ut i det okända, hade brutit upp från ett 7-årigt förhållande, sagt upp mig från jobbet och hade ingen aning om vad jag skulle göra med mitt liv. Det enda jag visste var att jag skulle hem, hem till den plats som alltid varit hemma i hjärtat. Tog en taxi till centralen och satte mig på tåget till Malmö, många tankar och många känslor for genom kroppen under den resan, men när tåget rullade in på Malmö C visste jag att jag hade kommit hem en gång för alla, hjärtat bankade och mina tårar rann och jag kände ett fullständigt lugn och en enorm lycka.
    För att citera Ulf Lundell:
    ”Jag ser hur solen spränger genom molnen
    Här skiljs våra vägar till slut
    Jag öppnar dörren till det här huset
    För sista gången kliver jag ut”

    Kram på dig!

  10. bara gillar din morgonfrilla!! så rart att inte vara ensam om att se ut som ett troll när man vaknar :))
    önskar dig all lycka i det nya hemmet!

    kram ”@mysingens”

Kommentera

