Förtydligande!

God kväll kära nyvunna friends!;-)

Nu är det dags för ett förtydligande…

När jag skrev min bok så blottade jag mig totalt!
Det är det bästa jag har gjort!
Jag slet ut skeletten från min garderob och berättade om dom.
Mina mörkaste hemligheter…
Efteråt så har jag känt mig mer befriad än någonsin.
Det kändes som jag blev pånyttfödd…
Efter det så försöker jag ta vara på all erfarenhet jag samlat på mig för att leva ett fint liv framöver!
Ett respektabelt liv där jag kan stå för allt jag säger och gör.
Jag kommer göra fel, jag kommer säkert använda mig av någon lögn här och där.
Men jag kommer stå för allt!
Och en sak jag bestämt mig för är att ingen ska få ändra på det! Ingen…
Så är det någon jag tycker gör fel så ser inte jag några problem med att jag kommer berätta om mina innersta tankar och känslor om det.
Det är min blogg, mitt liv…

Så, jag kommer publicera alla era kommentarer…
Om det är känsligt så kommer jag säga det, men jag kommer svara er.
Jag vill att den här bloggen ska vara som mitt liv!
Inte om någon person som ljuger ihop saker för att verka perfekt eller för att alla läsare ska tycka att han är så perfekt!
Jag hoppas verkligen att ni känner och märker det när jag skriver?
Lite tvetydigt att säga att man ska leva ett ärligt bra liv och sedan skriva sådant som kan slås hål på…

Jag bryr mig om er! Annars skulle jag aldrig svara på era inlägg och ge tips om sådant jag kan väldigt väl (typ fotboll:)

Jag hade tänkt att prata om ett ämne idag som jag tror vi alla varit med om och löper risken att råka ut för varje dag: ”att bli gisslantagen”
Men, nu blev det här så långt och jag måste få killarna i säng, så ni får hålla ut till imorgon.

Under eftermiddagen så var jag och Lance och tittade på Tristans träning.
Sen åt vi på Subway och nu är det läggdags för dom.
Vi ska upp tidigt imorgon.
Jag ska dela ut diplom och priser på en fotbollsskola i mitt ”gamla” Sigtuna.
Ja, ni gissade rätt:)
Lance och Tristan ska med…
Efter det ska vi flytta in möbler odyl i nya lyan:)

Är i Solna nu och av någon anledning går det inte att ladda upp bilder när jag är här!
Skumt AB!

Mina vänner, tack för alla era kommentarer och gratulationer idag!
Och framför allt: tack för att ni är här!

God natt och sov gott!
Kram
M

30 thoughts on “Förtydligande!

  1. TACK för att du har styrkan att dela med dig av ditt liv och dina erfarenheter!! Jag slukade din bok på två dagar och är djupt rörd av din ärlighet men också över hur varmt du pratar om människor som står dig nära. Beskrivningarna av Kjelle och även Magdalena är verkligen fina! Den sida av dig som nu visas upp är otroligt fin och det är en verklig ynnest att få ta del av dig varje dag genom bloggen nu!
    Tack för att du är så generös Magnus, du är verkligen en underbar person!
    Bamsekram

  2. Grattis till lägenheten Magnus! Vad skönt att kunna ha sitt eget ställe att landa i. Din härliga livsgnista och engagemang lyser igenom stort i din blogg. Du glädjer oss läsare 🙂 Ser fram emot fortsatta äventyr och berättelser.

  3. Man blir verkligen glad av att läsa din blogg! Din glädje känns verkligen när man läser. Det känns extra roligt att du tar dig tid att svara på kommentarer. Sov gott !

  4. Jag är så glad att jag ”halkade” in på din blogg. Jag vet inte rikigt vad det är som gör att jag gillar den. Det är nog din ärlighet,att du bjuder på dig själv,ditt liv och dina erfarenheter,och att vi får vara lika ärliga tillbaka! Jag följer några bloggar och det är ett himla fjäskande för en del och skriver någon något som går emot det bloggaren i fråga skriver om eller tycker till om så blir det ett j…a liv,sånt kan jag vara utan. Raka rör är det som gäller 😉
    Sen tycker jag verkligen om att du tar dig tid att svara på våra kommentarer! Det känns nästan som att man känner dig 😉 Hoppas att du kan fortsätta med det i takt som bloggen växer – för det kommer den göra – var så säker 🙂

    Sov så gott 🙂

    Kramar

    • Hej!

      Tack för dina ord:)
      Ja, det är väl det som kallas ”cyberfriends”:-)

      Blir det liv när någon kritiseras alltså?
      Jag hoppas det blir lite debatt här framöver också:)
      Det är då vi kommer någonstans!
      Bara massa bjäfs leder till att man hamnar i en bubbla, när man hoppar ur den och möter den riktiga världen så blir det lätt att man hoppar tillbaka där.

      Talar av egen erfarenhet:)

      Kram och tack

      • Det kan bli ett himla liv.
        Hoppas också på debatter framöver. Älskar det och tycker om att höra människors åsikter. Finns det något mer givande än när någon får en att tänka om genom att ge sin syn på saken 🙂

  5. Stort Grattis till lyan 🙂 Underbart att få ngt eget. Är med glädje och ett smile på läpparna jag läser din blogg & kommentarer från andra läsare 🙂 Ser fram mot nya inlägg i bloggen. Din bok har jag men inte läst än, kan knappt hålla mig men den packas ner i resväskan och åker till Spanien, så på stranden kommer jag sluka din bok liggandes under ett parasoll med en paraply-drink :). Lycka till Magnus!
    Kramis Ammis

  6. Anledningen till att jag stannar kvar som läsare är din ärlighet. Fejk har ju en tendens att lysa igenom även i text. Dessutom publicerar du vardagliga bilder…på dig själv, sönerna och aktiviteter ni gör…och för mig så skriker det Ä R L I G H E T & L I VS G L Ä D J E! Jag tycker att det är helt fantastiskt!

    Att du skriver att du kommer göra fel (du skrev inte ens att du KANSKE kommer att göra det) osv tyder på självinsikt så det smäller om det…iallafall i min värld. Den personen är inte född än som INTE gör något fel eller drar till med en lögn ibland. Att sen många tror att de är felfria är en annan sak.

    Din blogg inbjuder till eftertanke, glädje och väcker hopp om mänskligheten (läs; män..)… Jag har för tusan nästan dansat regndansen under eftermiddagen sedan du skrev att ni fick lägenheten..inte så normalt kanske men vaddå då…grannarna fick ju roligt en stund.. Det är en rätt cool känsla att läsa dina inlägg och känna hjärnan börja arbeta..visserligen har jag inte varit såhär trött i huvudet på jäkligt länge men det tar jag så gärna!

    Fortsätt bloggandet med text & bilder på ditt sätt..du gör det så inihelvete bra!

    Kan jag skriva såhär till självaste Magnus Hedman då? Ja, det kan jag…för det är ju vad jag tycker…och jag tror att den där ”superstaren” uppskattar det. Han tycks ju trots allt vara en rätt normal person. 🙂

    Kra…! Nej vänta! Kom på en sak. Jag har ju skrivit att jag står för vad jag tycker och tänker..då är det väl på sin plats med signering med verkligt namn. Då tar vi om det sista;

    Kram & god natt!
    // Gunilla Klar

    🙂

    • Hej Gunilla!
      Tack så hjärtligt för din kommentar!
      Kul att du uppskattar mitt sätt att vara.
      Vad härligt att du blev trött i hjärnan:)
      Då har budskapet bäring..
      Ha en fin dag nu!

  7. Har redan skrivit men skriver igen, att du tar dig tid att svara på kommentarer är fint! Dock lite besviken på att inga frisyrtips dykt upp ;). Fast nu kommer jag tyvärr ändå missa iaf ett utav bröllopen då jag fortfarande ligger här.. Ha en fin dag im å god natt när det är dags – hoppas drömmarna blir bedre än nattens!
    Kram

  8. Det är nån skillnad på din blogg och många andras, har nog med att göra att du är så öppen och naken på nåt vis. Väldigt modigt, liksom ditt val att slita ut alla skelett i garderoben. Det blir mänskligt och man vill dig väl. Så stort grattis till lägenheten Magnus och din lilla klan!

  9. God morgon kompis.

    Längtar efter att få ”lyssna” på din bok. Jag vet väldigt lite om dig. Läser aldrig skvallertidningar eller annat crap, så det jag vet om dig är att du varit gift med M Graaf, två barn med henne och att du stått i mål (AIK och Chelsea tror jag). Sen är du som ett oskrivet blad för mig. 🙂 Din blogg är otroligt fängslande just för att din ärlighet känns och för att du ger oss av din tid.

    Glöm inte att du faktiskt får ha integritet och känna att du inte kan / vill svara på allt. ❤

    Det finns 1000 saker jag skulle vilja diskutera med dig, haha, både på det djupa och det ytliga.

    Stor kram till dig och dina söner. Tycker du gör helt rätt som satsar på er tre. ❤ Ha en underbar dag!

    Nufsan

  10. Hur känner Du inför framtiden? Ser Du framåt eller lever Du här och nu?
    Tänker att det just nu faktiskt går väldigt bra för Dig ( iaf enligt det som Du skriver här ).
    Om livet skulle ta en vändning till att gå mindre bra, känner Du Dig idag rustad inför det om man jämför med hur det varit innan. Bakslag får ju alla i livet, men när man väl börjat klättra tillbaka upp klarar man mer och mer. Hur långt känner Du att Du kommit på den stegen?

    • Jag lever här och nu, men självklart ser jag framåt.
      Min historia har jag lärt mig massor av, har respekt för den!
      Skulle jag stöta på problem, vilket jag kommer att göra så vet jag hur jag ska hantera dom!
      Deal with it straight away!
      För varje dag man gömmer sig för ett problem så löper man risken att det förstoras…
      Så ser jag på det.
      När det gäller stegen du nämner så har jag kommit väldigt långt.
      Bli ”klar” är inget jag tror på. Inte när det gäller livet.

      • Härligt 🙂
        Nej, klar blir man nog aldrig. Livet är en ständig resa.
        Man har möjlighet att själv planera resan, men man måste ha verktygen. Verkar som Du har hittat många av dem: Att finna styrkan att våga se och ta tag i sina problem är ett av dem…
        Lika viktigt är det att våga ta bakslagen och inte falla hela vägen ner igen.
        Klättra på bara och njut av resan 🙂

Kommentera

