Värsta stressen!

Hej!

Jag hade tänkt att skriva om en stor förändring jag märkt hos mig själv ikväll.
Men verkligheten är den att jag är såååå stressad!!
Imorgon får jag hit folk som ska hjälpa mig att tömma huset och jag är långt ifrån färdig!!
Jag tänkte på att jag kunde planerat bättre, men hur?
Jag har haft massor av aktiviteter med barnen och dem har sommarlov!

Så då blir priset stress, irritation och hårt jobb…
Fast det är som med mycket:
Det vi skapar får vi förädla:-)
I just detta fall så är det inte en idealisk situation, men so what?
Jag dealar med det inatt…

Så imorgon får det bli ett längre inlägg om den där förändringen…

Hoppas att er dag och kväll varit och är wonderful!
Ni förtjänar det!
Glöm inte skåla för mig bland kartongerna och sopsäckarna ikväll om ni är på den ”resan”:-)

Kram och sov gott!

20120811-232120.jpg

21 tankar på “Värsta stressen!

  1. Visst är det märkligt att man nästan aldrig är i fas med tiden? Mitt stora dilemma här i livet är just tiden och att jag är en sann tidsoptimist avsett om det gäller jobb, privat eller exempelvis just en flytt……..men på nåt vis brukar det ju lösa sig till slut 😀
    Hoppas trots allt att du får några timmars sömn bland kartonger och sopsäckar 😉

  2. Ibland måste man göra det som får en att må bra – umgås och vara med barnen och bara vara – det andra brukar lösa sig i slutändan:) Relax;)

    Lycka till i morgon!

    God natt o sov gott:)

    Kram

  3. Hej M, vet hur jobbigt det är att vara mitt i en flytt och bara ha den där känslan av att man måste bli klar. Mitt tips till dig är att försöka göra klart en sak i taget för oftast blir det gärna lite ofokuserat när man är stressad och då tar allting i slutänden mycket längre tid. Gör ett snabbt överslag i huvudet vad som är viktigast och gör det först. Helst dom där sakerna som ingen annan mer än du kan fixa eller veta om de ska vara med etc. Allt det andra kan ni säkert fixa tillsammans imorgon och du: Glöm inte sömnen. Du är säkerligen mycket mer allert om ‘med’ om du är utvilad. Men allt det här har du säkerligen redan koll på :-)) Nu ska jag själv gå och lägga mig efter en lång men trevlig dag i musikens tecken (wow) Lycka till och sov gott när det är dags för det!

  4. Nä ibland blir det ju inte riktigt som vi tänkt oss .. Fast det är väl bara för att vi skall lära oss ngt utav av det / bli mer insiktsfulla om oss själva :)?! Så väljer jag att se saker å ting när jag själv hamnar i liknande situationer .. Nu färdigjobbat f idag!
    God natt när det är dags 🙂

  5. Gillar din blogg, du gör den intressant att följa med ditt raka ärliga öppna sätt. 🙂

    God natt till dig också, och dina fina söner.

  6. Hej kul att följa din blogg 🙂 Visst är det konstigt att man skjuter upp saker tills sista stund 😉
    men konstigt nog så brukar man lösa det.,kanske man behöver lite tidspress för att komma igång 😉 håller tummarna för dig att det löser sig med flytt och boende kram Helene

  7. Vilket bra citat i bilden. Jag kan absolut relatera till det… Och det är ju skönt att det alltid kommer ut positiva lärdomar från svårigheter, även om det kan ta lång tid innan man inser det. Ha en fin dag!

  8. God Morgon!!
    Hoppas nu att din dag blir som planerat 🙂
    Hade jag bott närmre,l så hade jag varit där på stört å hjälpt till 😉

    Lycka Till, å Massamånga hugs till finaste killen 😉

  9. Hej,
    Long time no see. 🙂
    Ser att allt är bra med dig,skönt att läsa.

    Ville bara säga att jag ”lånar” din bild till min blogg.
    Lycka till med flytten!
    Alting går om man vill.:)
    Kram!
    //C

Lämna en kommentar